Det finns inget som är så frustrerande, som att få slut på lagringsutrymme och när du arbetar i projekt, presentationer eller den där viktiga filen som du borde jobba på.
Lägger du istället ner massa onödig tid på att organisera, defragmentera, flytta runt och ta bort saker för att skapa utrymme?
Lösningen heter SmartSync och kommer att öppna helt nya möjligheter för dig.
Spendera mindre tid på att hantera ditt utrymme
En vanlig situation för en administratör är att flera anställda får slut på utrymme på deras datorer. Lösningen har oftast varit att köpa en större hårddisk, eller nya datorer, alternativt att föra över data till en extern hårddisk. Våra moderna datorer är inte byggda för detta, då det satsas på snabba SSD med mindre diskutrymme.
SmartSync kan rädda dig och ditt team. SmartSync låter alla anställda ladda ner sina filer lokalt eller enbart lagra dem online. Detta ger dem ett snabbt alternativ när utrymmet börjar tryta. Det spelar inte längre någon roll hur användaren väljer att spara sina filer; det är lätt att komma åt allt som om det vore lagrat lokalt på din egen dator. Väljer du läget ”enbart online” kan du ha tonvis av data lagrat i molnet och synkat direkt till din PC eller Mac utan att ta upp något utrymme. Det är först när du öppnar filen, som den använder sig av ursprungliga storleken.
Dela utan begränsningar
Ibland händer det att dina kollegor vill dela med sig av gigantiska kataloger med filer, eller dela med sig av stora filer såsom videor eller bilder. Olyckligtvis sväljer det här allt ditt utrymme och ger dig mindre tid för samarbete.
När någon vill dela med sig av ett projekt, kan du bekymmerslöst acceptera detta med Dropbox Business. Det här gör att dina kollegor kan fortsätta dela på ett smartare sätt, anställda kan lättare bli mer proaktiva och samarbeta i grupper och komma åt projekt och filer direkt på sitt skrivbord utan att det tar upp massa utrymme.
Funkar för alla i ditt team
I en perfekt värld, skulle alla i ditt team ha exakt samma dator, med exakt samma operativsystem. Men troligtvis sitter en del och kanske även du själv med en fyra år gammal PC med Windows 7 eller en äldre version av OSX.
Dropbox har designat SmartSync för att det ska funka på alla plattformar oavsett om du har PC eller Mac. Allt som krävs är att ditt team ska äga ett Drobpox Business konto. Sedan är du redo!
Låt SmartSync förändra ditt sätt att arbeta och bli mer effektiv i ditt skapande.
Har ni några frågor eller vill djupdyka i mer tekniska kunskaper, är ni välkomna att höra av er till oss.
Av Jonas Hedquist på Ingram som är en av våra samarbetspartners.